Dag 5 - Reisverslag uit Prémery, Frankrijk van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Prémery, Frankrijk van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Tiny en André

Blijf op de hoogte en volg André

18 Mei 2015 | Frankrijk, Prémery

Nadat wij afscheid hadden genomen van José en Ton fietsten wij naar de stad Troyes.
Zeer veel oude vakwerkhuisjes en grote kerken.
Er stond ook een oude draaimolen waar Tiny op een ezel ging zitten (wie is de ezel?). Prijsvraag!!!
Daarna de pauzeplaats opgezocht in Roncenay bij een oude wasplaats.
De lekkere broodjes opgegeten die we hadden gekregen van Ton en José, die smaakten goed vooral omdat het voor niks was.
Daarna verder en onderweg liepen we tegen een afzetting aan waar een rommelmarkt was.
We zijn er maar overheen gefietst (zonder iets te kopen).
Iets verder troffen we nog 2 Santiagogangers een stel uit Roermond. Ze waren die ochtend gestart in Troyes omdat ze het vorig jaar daar wegens een sterfgeval moesten omdraaien.
We zagen ook nog een Belg, hij was met zijn vrouw gefietst tot Troyes en nu alleen verder tot de Spaanse grens en vanaf dat punt ging zijn vrouw weer mee.
De volgende plasstop was bij een Hoogspanningsstation waar André het een en ander uitlegde over stroom. (Zijn oude baan).
Om 15:23 kwamen we aan bij de camping Municipal Auxerre tegenover het Stadion en naast de hele grote kermis.
’s Avonds lekker uit eten en nog over de kermis gelopen. Die was ongeveer honderd keer zo groot als die van Keldonk.

• 18 Mei 2015 - 21:09

Hannie:

Nou mannen, (en vrouw) het gaat goed met jullie hoor ik wel!! Het weer is denk ik beter als hier want het regent hier en de verwarming mag s'avonds nog aan!! Maar ja, wij kunnen hier de verwarming aan doen, en als jullie het koud hebben in je tentje kun je alleen maar bij elkaar warmen...en of je daar warm van wordt is natuurlijk nog maar de vraag!!

• 18 Mei 2015 - 21:13

Hannie:

Vervolg: ik wil jullie heel veel plezier toewensen, geniet van alles wat je ziet en hou vol! Het gaat lukken!! Groetjes van Hannie "van Jos Kuijpers", Hawdoe!!!