Dag 13 - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Tiny Albert André

Blijf op de hoogte en volg André

26 Mei 2015 | Spanje, Lumbier

Van Marciac naar Oloron St Marie
Vanmorgen voor het eerst stokbrood gehaald door Ben en Frans bij de plaatselijke bakker.
Albert had de vorige dag al gehaktballetjes gebakken voor bij het brood in de pauze, een keer wat anders dan de knakworstjes.
De 1e pauze hadden we op de parkeerplaats van een Renaultdealer.
We zagen onderweg een mooi kunstwerk op een rotonde waar we foto’s van hebben gemaakt.
Op een steile helling reed een Fransman ons voorbij. Laat hem maar gaan zeiden we maar Tiny kon zich niet inhouden. Hij haalde hem in en gebaarde dat ie moest overnemen. Dat deed hij niet maar bleef wel in het wiel plakken.
Tiny liet zich weer afzakken naar de anderen.
Iets verderop was een wegafsluiting. De Frans man was al omgedraaid en wees ons een andere weg naar Oloron.
Hij reed zo hard voorop dat wij maar net allemaal konden volgen. (volgens sommige was ie misschien een ex prof wielrenner geweest)Toen hij weer afsloeg wees hij ons de weg linksaf. Bleek hij ons toch goed te pakken te hebben, we moesten 15 km omfietsen. Maar uiteindelijk kwam het toch weer goed maar met wat meer inspanningen.
Op de camping hadden Ans en Albert onze voortreffelijke verzorgers de koffie en 18 koeken klaar liggen die ze wel lusten.

• 26 Mei 2015 - 21:49

Roger Van Den Berg:

Wat zijn jullie goed bezig, die paar extra km's pakken jullie ook nog ff mee!!!
    Heel veel succes met de 2e helft van de tour!!
    En Opa Jos een dikke duim van Levi en Jesse en laat maar weten als je Sinterklaas hebt gevonden.

Groetjes Roger en Hilde, Levi en Jesse

• 26 Mei 2015 - 21:54

Joke Kanters:

Hee broer het gaat goed daar,en weet je vandaag word ons moeder 92 jaar.
    Mooie leeftijd toch,ze vind het wel spannend dat jullie daar zover van huis gaan fietsen.
    Gr.uit het mooie Boerdonk
    Joke en Tonnie

• 26 Mei 2015 - 22:19

Annie:

Hallo mannen en vrouw.
    Zo te lezen en natuurlijk ook horen hebben jullie het super naar jullie zin. Kan natuurlijk ook niet anders als je zo verwent wordt door Ans en Albert. Dat wordt afzien als jullie weer thuis zijn ;p
    Heel veel plezier nog, ook al zal het nog wel af en toe zwaar worden in de Pyreneeën.

Groetjes vanuit het toch nog best wel frisse Keldonk