Dag 16 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Albert, Tiny, André

Blijf op de hoogte en volg André

29 Mei 2015 | Spanje, Sahagún

Van Navarrete naar Burgos
Nadat Jos en Tiny de afwas hadden gedaan in de , volgens een signorita, verkeerde afwasbak vertrokken de fietsers naar de 1e stop in Leiva.
Daar stonden Ans en Albert bij een klein kasteeltje klaar met noedels, soep en brood.
Rond twaalf uur waren de fietsers er. Ze hadden er toen precies 2000km opzitten. Een paar foto’s gemaakt om dit te feit vast te leggen.
De fietsers hadden onderweg 3 fietsers uit Brunssum ontmoet die zeregelmatig passeerden bij verschillende beklimmingen of pauzes. Ze waren gestart in Biaritz en wilden volgende week zaterdag in Santiago aankomen. De vrouw van één van hen was met de auto. In Ciruena stond een pelgrimsbeeld midden op een rotonde. Daar hebben we foto’s van elkaar gemaakt.
Na de pauze hadden we nog 75 km te gaan met vele steile beklimmingen maar ook lange rechte wegen. Omdat de wind dit keer mee zat konden we daar snelheden van 40km/h halen, heerlijk!
Een paar km voor de camping kregen we nog een beklimming van 12%. Om half vier waren we op de camping. De cijfers van vandaag: 137 km lang 1550 hoogtemeters en 3700kcal verbruikt!
Op de camping leek het wel of het sneeuwde,zoveel pluisjes waaiden er rond van de populierenbomen.
Albert maakte zich zorgen over de mannen omdat ze steeds stiller werden. André liet foto’s zien die de dames hadden gestuurd van hun etentje. Hierop was te zien dat de dames zich ook zonder hun mannen prima vermaakten. Na het zien van de foto’s klaarden ze helemaal op en begon er weer leven in te komen. (Nu maken ze zich weer zorgen waarom de dames geen zorgen hebben)!
We gingen weer met een gerust hart slapen.

• 29 Mei 2015 - 21:31

Hilde Vd Berg :

Hallo mannen!
    Wat zijn jullie goed bezig met zn allen!
    Nog n paar dagen, zet m op!!
    En pap (Jos), lief van je dat je ons mam elke week zo 'opfleurt '!

Kus Hilde, tot snel weer