Dag 18 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van André Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Albert André

Blijf op de hoogte en volg André

31 Mei 2015 | Spanje, Sarria

Van Sahagun naar Santa Colomba de Somoza
Ideaal fietsweer lekker temperatuurtje en wind schuin of recht in de rug, wat wil je nog meer.
De 1e pauze al snel bereikt en met Albert en Ans wat gegeten en gedronken.
Verder langs Léon wat drukke wegen oversteken en een stuk grindweg in de route.
Toen we in Astorga waren belde Albert de de camping waar ze voor stonden gesloten was.
Een andere camping op de kaart gezocht en daar naartoe op pad.
Deze bleek er ook niet te zijn. Verder gefietst over de route richting Rabanal del Camino waar volgens de beschrijving een kampeerveldje moet zijn.
We moesten zo;n 15 km klimmen maar dat hoeven we dan morgen weer niet.
Het veldje gevonden tegenover een hostel. We mochten kiezen; slapen in het hostel op een zaal met 12 personen of het tentje opzetten op het veldje.
We kozen voor de tentjes. De prijs was hetzelfde n.l. €5 voor het gebruik van de douche en de WC.
De camper mocht langs de weg blijven staan. We gingen naast het hostel wat eten in een gezellig restaurantje, een pelgrimsmenu voor een tientje per man.
Daarna het dorpje in gewandeld. Op straat hoorden we dat om 21:30h de monniken in de kerk zouden zingen. Even gewacht tot die tijd in een cafeetje waar de bekerwedstrijd van Barcelona- Bilbao op TV was. We zijn toch even naar de kerk geweest. Veel monniken waren er niet maar het klonk wel mooi en het duurde niet te lang.

• 31 Mei 2015 - 21:37

Jan:

Het gaat goed met jullie en de eindstreep is in zicht.
    Nog succes en veel fietsplezier in de laatste rit en neem er eentje op als je er bent.
    Groetjes Rieky en Jan

• 31 Mei 2015 - 22:04

Joke Kanters:

Haaa mannen de laatste km in de benen nog 1 nachtje slapen en dan de laatste rit
    ri. Santiago.
    Als je dit hebt gehaald mag je een groot kruis maken op het goede verloop hiervan.
    Succes nog morgen en een goede binnenkomst.
    Geniet nog van deze mooie dagen.
    Groetjes uit Boerdonk
    Joke en Tonnie

• 31 Mei 2015 - 22:11

Hannie Kuijpers:

Hoi mannen! Morgen de laatste dag!!! Hopelijk gaan jullie heel erg genieten van deze tocht. Knap dat jullie dit hebben volbracht en fijn als jullie er zijn....want dat betekent ook dat jullie weer naar huis komen! Veel plezier samen morgen en tot woensdag.

• 31 Mei 2015 - 22:48

Annie:

Morgen al weer de laatste dag. Knap wat jullie hebben gepresteerd!! Laat de klokken in Santiago maar mooi voor jullie luiden. Nog een fijne tocht morgen. geniet ervan :-)

Tiny, groetjes van thuis allemaal!

• 02 Juni 2015 - 09:26

Leo En Jeannette Van Den Bogaard:

mannen, mannen, wat hebben jullie het goed gedaan! Knappe prestatie! Deze ervaring neemt jullie niemand meer af! Veel plezier nog daar, goede terugreis en tot ziens in Keldonk!
    Groetjes van Leo en Jeannette